Cărţi ce mi-au rămas în suflet

Am întâlnit de-a lungul timpului printre cărţile pe care le-am citit, adevărate bijuterii. Cărţi ce mi-au rămas în suflet, pe care le-am redescoperit după ani de zile şi pe care le-am recitit de mai multe ori. Sunt unele despre care nu-mi mai aduceam aminte firul povestirii sau personajele sau ce se întâmplă de fapt în carte, dar cunoşteam senzaţia plăcută pe care mi-o lăsase respectiva carte. Ştiam că mi-a plăcut foarte tare, dar nu mai ştiam de ce….şi o reciteam…şi o regăseam la fel de minunată.
Iată câteva dintre aceste cărţi. Câteva pentru că sunt mult mai multe, probabil că acest articol va avea o continuare :). Ordinea în care le-am enumerat este întâmplătoare pentru că nu pot să stabilesc un top în adevăratul sens al cuvântului. Toate au fost la fel de frumoase pentru că momentele lecturării, vârsta mea atunci când le-am citit au fost diferite.
1. Laura Esquivel- La fel de iute ca dorinţa. Nu ştiu de unde a apărut această scriitoare, dar este magnifică. Mi-a plăcut foarte mult atât această carte, cât şi Ca apa pentru ciocolată. Este atât de delicată şi vorbeşte aşa de frumos despre dragoste şi atinge foarte multe corzi sensibile. Romanul de faţă este despre Jubilo, unui telegrafist care avea capacitatea de a asculta adevăratele sentimente/gânduri ale oamenilor, chiar dacă aceştia nu reuşeau să le exprime în cuvinte. Este despre iubirea aproape perfectă între Jubilo şi Lucha, este despre relaţia tată-fiică. Dar felul în care Esquivel povesteşte despre toate acestea este incredibil de frumos. V-o recomand cu multă căldură.
2. Stephen Vizinczey- Elogiu femeilor mature. Această carte şi autor maghiar m-au surprins foarte plăcut. Aceasta este o poveste amuzantă despre sex, despre tinereţe, frustrări, greşeli naïve, umilinţe, despre bărbaţii tineri (băieţii :)) şi femeile mature.Cred că această carte merită o recenzie separată pe care o voi scrie foarte curând. În orice caz, e minunată.
3. Pascal Bruckner-Hoţii de frumuseţe. Un bărbat şi o femeie rătăciţi undeva în Alpi, la graniţa între Franţa şi Elveţia ajung să ceară găzduire la o cabană, la familia Steiner unde vor rămâne ostatici. Cei doi Steiner, împreună cu servitorul lor de încredere reprezintă un trio malefic deoarece ei furau…frumuseţi. Adică femei tinere, frumoase, cu gânduri de viitor, le ţineau prizoniere în condiţii inumane până când deveneau urâte, bătrîne, atât fizic, cât şi psihic. Foarte bine scrisă cartea.
4. Sarah Dunant- În compania curtezanei. Un tablou surprinzător al Veneţiei şi al vieţii curtezanelor secolului al XVI-lea. O lume unde opulenţa şi mizeria se întrepătrund, o lume înşelătoare cu clerici decadenţi, vrăjitoare, pitici, curtezane, cu taine, patimi, dorinţe. Este o carte despre iubire şi despre căutarea zadarnică a fericirii. Excelentă!
5. Sandor Marai- Lumânările ard până la capăt. O carte minunată, vezi recenzia ei aici .
6. Luis Landero-Jocuri ale vârstei târzii. Este primul roman publicat de Luis Landero, roman care de altfel a primit în Spania Premiul Naţional pentru Literatură şi Premiul Criticii în anul următor publicării. Un joc între doi adolescenţi întârziaţi în care se fabulează, se construiesc personaje, totul pentru a evita realitatea. O altă carte care merită o recenzie, în curând.
Acestea sunt recomandările mele, cred că şi voi aveţi lista voastră de astfel de lecturi pe care le-aţi reciti oricând. Aştept să mi le împărtăşiţi şi mie 🙂

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu